Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Tuesday, December 11, 2012

CANTIK.. MUNGIL DENGAN KOLAGEN ASLI!!

Assalam uolls..

Hari ni nak bisnes dgn kamu2 semua.. hehe

Sapa2 berminat dengan Marine Collagen Rumpai laut ni leh pm aku ye..

Yang aku jual ni da siap di masak, dan di cuci2 sebersih-bersihnya.. Mak kawan aku yang masak.. so jgn risau, diyakini 100% bersih, homemade punya..

Kalau beli yang belum dimasak mmg leceh nk masak kolagen nih...


  • kena cuci2,
  • then rendam semalaman
  • then kena cuci lagi
  • pastu masak
  • pastu kena masuk peti ais
  • pastu baru leh makan
Tapi, yang aku jual nih  tinggal masuk mulut je.. hehe 

so kalo berminat leh pm la yeee



++ pure collagen belum dimasak++

++ sedang dimasak++

++ siap untuk dimakan & dijual++

  
++ nutritions fact++


 ++ benefit++


++ testimonial ++

++ masuk paper ++


KOLAGEN RUMPAI LAUT
KENAPA BAYAR LEBIH SEDANGKAN ANDA MAMPU MEMILIKI YANG TERBAIK DENGAN HARGA YANG TERBAIK.. ^___^
" Rahsia kejelitaan kulit masyarakat China, Korea dan Jepun "

TIDAK PERLU LAGI MAKAN COLLAGEN YANG MAHAL...CUBALAH IBU KOLAGEN ASLI..SANGAT BERKESAN..YANG PENTING JIMAT DAN KESANNYA SETANDING DENGAN KOLAGEN LAIN..MALAH LEBIH DARIPADA ITU...

Khasiat Rumpai Laut
Nilai-nilai nutrisi 10x ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (rm300/mangkuk)
Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribu2 ringgit)
24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang2
PH bernilai 7.6

KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan.

ANTIOKSIDA – 55Ox lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A – 40x lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN – 21x lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 – 2326x lebih banyak dari ikan.



Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium,zat besi, magnesium, iodine, potasium,vitamin B6,B12,C,A,omega 3 dan antioksidanKaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan TEGANG.

Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.

Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang

Kelebihan Rumpai Laut

Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON
Anti-bakteria, membuang TOKSIN
Menghilangkan SEMBELIT
Mengurangkan TEKANAN DARAH TINGGI
MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN & MENEGANGKAN kulit. (anti penuaan)
Meransang penghasilan SEL-SEL BARU kulit dan menyembuhkan LUKA
MENGUATKAN SISTEM ABDOMEN dan memelihara KELENJAR TIROID
Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN & TEMPAT HITAM ,SELULIT dan JERAWAT
Membantu meningkatkan METABOLISME
Memejalkkan PAYUDARA, OTOT dan PUNGGUNG
Menurunkan tahap KOLESTROL dalam tubuh
Melembutkan TUMIT KAKI merekah
Menguatkan TULANG SENDI, menjauhi ARTRITIS dan OSTEOPOROSIS
Meningkatkan PEREDARAN DARAH, mengurangi sakit BAHU dan BELAKANG
Mencegah KANSER/TUMOR
Meningkatkan fungsi PENGHADAMAN/PENCERNAAN dan MERAWAT GASTRIK
Mencegah ANEMIA
Memberi Kekenyangan/DIET
Meningkatkan SEL RAWAN, LIGAMEN dan OTOT
Memberi TENAGA

Cara Pengambilan
Selepas bangun tidur dan sebelum tidur (Pastikan perut kosong)
3 sudu besar setiap kali makan.
Boleh dimakan begitu saja atau
Campur / bancuh dengan air minuman kegemaran atau
Bancuh bersama air suam dan 1 sudu madu

Cara membuat masker
Cuci muka dengan air suam 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas
Lagi elok kalau diwapkan dengan wap air panas/suam
Campurkan gel kolagen tadi dengan bahan berikut :
Kulit Normal - Campur kolagen dengan madu
Kulit Kering - Campur kolagen dengan jus lemon @ susu tepung
Kulit Berminyak - Campur dengan buah tomato yang masak ranum
Anda akan rasa kulit LEMBAP, LICIN, GEBU, CERAH dan TEGANG walaupun hanya dengan pemakaian masker yang pertama kali......

Siapa yang boleh makan kolagen ini!!
Wanita dan lelaki
Ibu mengandung – Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 4 bulan keatas shj). Ibu rasa bertenaga dan tidak mudah letih
Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia bersifat sejuk.


TIPS
Jangan minum kopi, nescafe, teh, berkarbonat atau minuman yang tinggi kandungan kafein Selepas mengambil kolagen sekurang-kurangnya 3 jam
Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum dan cepat
Banyakkan minum air kosong 2.5 - 3 liter sehari bagi melancarkan pembuangan toksin dan memaksimakan penyerapan kolagen oleh badan.
Jom kita dapatkan kulit yang cantik, putih, gebu dan tegang..bukan sahaja pada muka, malah seluruh badan!!
Inilah kolagen mentah 100% asli.. Tanpa bahan kimia dan belum diproses..
Boleh ditambah perisa kegemaran anda sendiri..!!
Harga amat berpatutan..!!

Jangan lepaskan peluang ini. tak cuba, tak tahu..
Tempah dengan kami sekarang..!!!!
1 bekas = 400gm rumpai laut siap dimasak = RM 12 (Perhantaran Percuma area Putrajaya

JIKA BERMINAT SMS : 0!7725O4!! 



Thursday, December 6, 2012

Jom makan buah!!! NYUM2

Assalam.. hari ni nak ajak2 uolls semua makan buah..
Tp bukan free okey, kena beli.. cuma harga murah sikit rasanya

Pesta JOM MAKAN BUAH ni anjuran FAMA..

Jom kita terjahhh!!

Tuesday, December 4, 2012

NAPPY RASH AISYA DA FULLY RECOVERED!!

Assalam...

Hye semua..

Entri ni adalah entri sambungan entri  AISYA & NAPPY RASH yang teruk!!

Alhamdulillah, aisya da fully recovered.. Btul gerak hati aku, mmg minyak gamat + tepung ubi better dari krim2 tu..

Antara cara yg aku buat ..

  • selalu salinkan pampers.. jgn sampai kencing 2 -3 kali baru salin, nampak je mcm da kencing terus salin;
  • 3 hari aku sapu minyak gamat, kemudian letak tepung ubi pulak then baru pakai pampers;
  • bila nmpak da kering dan beransur pulih, aku just letak tepung ubi je, tak pakai minyak gamat da
Sekarang ni pun aku masih letak tepung ubi tu.. takut berulang lg nappy rash tu..

Alhamdulillah, apa2 pon yang menyembuhkan adalah kuasa Allah swt, kita hanya berusaha & bertawakal.. 

Kenkadang kita lebih kena ikut naluri/rasa kita sbg seorang ibu.. hari tu pon sama.. telinga aisya bernanah, pegi jumpa doktor, dia just bg ubat antibiotik.. bernanah yang agak teruk, sampai keluar nanah tu dari telinga.. mana aku tak risau..

Aku baca2 & google2, selalu doktor akan bagi ubat titik telinga sekali, tp doktor tu tak bg ponn..
Sbb nk aisya sembuh cepat.. aku tawakal,dan aku berpegang dgn hadis Rasulullah SAW  "habbatus sauda adalah penyembuh segala penyakit, melainkan mati";

Aku titikkan minyak hababtussauda yang aku duk minum tu, aku titikkan 2-3 titik, sambil selawat dan doa..
Alhamdulillah... esoknya nanah tu da kering dan hari ke 3 da sembuh..


Syukran Ya RABB!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!