Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 4, 2012

NAPPY RASH AISYA DA FULLY RECOVERED!!

Assalam...

Hye semua..

Entri ni adalah entri sambungan entri  AISYA & NAPPY RASH yang teruk!!

Alhamdulillah, aisya da fully recovered.. Btul gerak hati aku, mmg minyak gamat + tepung ubi better dari krim2 tu..

Antara cara yg aku buat ..

  • selalu salinkan pampers.. jgn sampai kencing 2 -3 kali baru salin, nampak je mcm da kencing terus salin;
  • 3 hari aku sapu minyak gamat, kemudian letak tepung ubi pulak then baru pakai pampers;
  • bila nmpak da kering dan beransur pulih, aku just letak tepung ubi je, tak pakai minyak gamat da
Sekarang ni pun aku masih letak tepung ubi tu.. takut berulang lg nappy rash tu..

Alhamdulillah, apa2 pon yang menyembuhkan adalah kuasa Allah swt, kita hanya berusaha & bertawakal.. 

Kenkadang kita lebih kena ikut naluri/rasa kita sbg seorang ibu.. hari tu pon sama.. telinga aisya bernanah, pegi jumpa doktor, dia just bg ubat antibiotik.. bernanah yang agak teruk, sampai keluar nanah tu dari telinga.. mana aku tak risau..

Aku baca2 & google2, selalu doktor akan bagi ubat titik telinga sekali, tp doktor tu tak bg ponn..
Sbb nk aisya sembuh cepat.. aku tawakal,dan aku berpegang dgn hadis Rasulullah SAW  "habbatus sauda adalah penyembuh segala penyakit, melainkan mati";

Aku titikkan minyak hababtussauda yang aku duk minum tu, aku titikkan 2-3 titik, sambil selawat dan doa..
Alhamdulillah... esoknya nanah tu da kering dan hari ke 3 da sembuh..


Syukran Ya RABB!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!