Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 22, 2012

Tetiba susu byk! hihi.. alhamdulillah

Assalam semua

(mood mengupdate blog membuak2 skg ni, napa tah.. ihikss)

ok, nk share ngan ibu2 menyusu semua...

Beberapa minggu lepas, aku mengalami kekurangan susu.. kekadang bekal kan aisya pon tak sampai 10Oz..
Pengasuh dia da hint2 suh bg formula milk, namun aku pekakkan telinga

Nurse kat klinik kesihatan plak suh aku campur susu (Formula milk & Breast milk).. sbb aku stori kat dia aku bg aisya susu Dutch Lady Kids 1-6yrs mcm gambar kat bwh ni, dia kata tak bagus tuk perkembangan kanak2
takde DHA & bla bla.. utk perkembangan otak..



Hati aku da tak tetap, kejap nk beli FM, kejap tak.. kejap duk fikir brand susu ni, brand susu tu.. Pening jugak masa tu..

Tapi aku yg sememang nya masih kuat dgn perjuangan BREASTFEED TILL 2 YRS tak hiraukan semua tu, sbb bila aku da bekalkan formula milk, konfem la pengasuh akan buat formula milk kat aisya, nk cepat, susu BF yg aku bekalkan msti dia tak bagi.. sbb FM kan tak perlu panas2 kan.. then pastu aku pon akan malas mengepam.. 

OOooo, tak boleh, tak bolehh! Tinggal 6 bulan je lagi so aku tawakal je la, bekal kan la sikit pon, aisya da makan nasi, susu ibu pon sebagai makanan tambahan je utk baby umur mcm dia..

TETIBA....

Pagi tadi.. susu jd byk.. biasa pam dapat 3Oz ++, tiba2 td pam bole dapat 5Oz++ bila pk2, breakfast cam biasa je

aku makan ni pg td.. hehe




malam td pulak makan roti wholegrain ngan sosej+telur jee..

then start semalam hati tergerak nk start amalkan habbatussauda semula.. selepas beberapa lama tak minum.. aku minum habbatussauda mcm pic kat bawah ni


Tak tau la yg mana jd milk booster, tp apa2 pon alhamdulillah... syukur, tak perlu risau2 dah .. hehe

(Gambar semua ihsan en Google)

Ok, jum solat Zohor!.. 



1 comment:

izwa said...

sha beli kat mane? nak cuba lah... susu dah kurang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!