Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 19, 2010

...the most BEST artist in the world.. MAHER ZAIN

Salam kawan2..

hari ni story aku takde kena mengena dgn kawen2 atau diri aku..
tapi mengenai seorang yg mempunyai auranya tersendiri...

korang dgr kan background music blog aku?? sgt indah kan?? nama penyanyi nya Maher Zain berasal dari Lubnan

Pada aku dia lah artis terbaik di dunia ni..dia adalah fenomena dunia sekarang nih, fenomena dunia ok!! bukan setakat fenomena m'sia mcm Mawi dulu tuh.. aku rasa ramai yang da kenal dia kan??

Suaranya, muziknya, dan mesej yang disampaikan dalam muziknya sgt2 aku kagumi... Dia menggunakan muzik sbg saluran untuk berdakwah.. sgt2 berlainan dgn artis2 lain yang hanya memandang muzik hanya sebagai hiburan dan kadang2 melalaikan.. malah makin menjauhkan kita dari Pencipta kita..



Mendengar lagu2 nya.. semakin mendekatkan dan mengingatkan aku kepada Allah.. Kali pertama aku dgr lagu "OPEN YOUR EYES" , masyaAllah..aku menangis ok! sbbnya.. mengenangkan dosa2 dan diri aku yang selalu lalai, yang selalu abaikan Dia ...

Korang layan vclip lagu Insyaallah dalam 3 bahasa nih.. dan aku percaya korang akan suka dgr ketiga-tiganya.. even korang tak paham meaning dia.. yupp, he's amazing!



Insya Allah - ENGLISH version


Insya Allah - Turkey version


Insya Allah - France version



Dan.. dan.. dann

untuk Bakal2 pengantin lagu ini sgt2 sesuai didengarkan semasa majlis perkahwinan nnti(sygnya aku da terlepas.. sob2)


~Baraka Allahu Lakuma~

Tu je stori aku kali nih

~~ Terima kasih Allah kerana meminjamkan manusia bernama Maher Zain ke dunia ni~~

Assalamualaikum...




4 comments:

Mrs Drac said...

aku pun da terikut LIKE same..aku bace kt kosmo ritu die ni engineer kapal torbang

shaheeda said...

aah.. dia Engineer.. bahagia kan jadi manusia macam nih... da berjaya dalam hidup.. pastu igt Allah.. mesti bahagia jugak kat akhirat nnti..

miss ili said...

auwww i like maher zain!!!!! hahahaha mode gedix

shaheeda said...

miss ili : awk takleh gedix2.. nnti dia tak pandang, kena sopan2, ayu2.. kih2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!