Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 31, 2011

my Gadget

AsSalam..

Hye All.. rindu nk ber'BLOG'.. Since ada daania, masa aku sentiasa terisi
melayan dia yg manja tuh, sentiasa kena ada org dengan dia... kalo tak dia bebel2 panggil org, mula2 bebel2 sikit.. pastu marah2 la.. hihih...
sebelum tu, layan pic daania yang tdo sendiri sbb takde org layan dia, ibu sibuk kemas rumah, daania layan toy & tv smpai tertido sendiri atas tilam.. papa mana? papa pigi kerja daa


mcm budak besar je anak ibu

ok sambung cerita..

tajuk post gempak, mcm baru lepas beli cannon 5d mark 2 takpun samsung S2, ahh.. duniawi semua tu! haha.. tak mampu kut nk beli, riban2 semua tuh..

lagipun perkara yg menjadi keutamaan aku skg adalah Daania, Daania & Daania.. pastu baru papa Daania.. hikss

Alhamdulillah, aku masih breasfeeding daania.. mmg itu lah cita2 aku since pregnant lagi.. mungkin dgn doa & niat yg ikhlas, Allah kurniakan susu yang cukup untuk daania, walaupun tak meriah cam mommies lain yang dapat stok bertimbum timbun.. tp alhamdulillah, cukup..

Lepas deliver hari tu aku hanya mampu beli set manual, medela hamony mcm kat bwh ni, kat Sweetbonda... sweetbonda mmg sweet sbb selalu buat pakage yg best2.. medela freestyle juga menjadi anganan kosong aku, rege MF tu 3/4 gaji aku hokey!




Stok susu aku semakin berkurangan, perasaan nk beli bpump letrik semakin membuak-buak.. ditambah dengan sale dekat e-shop yang menggila, such as liitlewhiz,fabulousmom,enjoybreastfeed,sarakids,myBBstore,onebabyworld & etc etc.. gila tak?? byk lagi..cuma mls je aku nk taip.. heeehhh

Last-last ajak en somi pegi enjoybreastfeed kat klang.. "abg... jom pegi klang, beli breastpump soh seh soh seh, pot pet poott.. " setelah dipujuk,dirayu,dibodek,diugut,dibentak.. akhirnya kami ke klang jumaat lepas..

Aku bajet, EB tu gudang besar yg jual brg baby.. rupanya kedai kecik tingkat ats je.. tp segala mala pasal breastfeeding ada, dr A smpai Z.. aku dapt snap 1 picture je, segan nk amik byk2.. lagipun aku sorg je customer masa tu..



aku siap try breastpump yang aku nk beli tu.., mmg best tau.. harga nya sgt murah, tp kena jadi ahli! dari nk beli 1 brg.. aku beli 4 brg.. napsu ke ituuww??

aku grab Spectra DEW 300 Breast Pump + Extra Breast Shield Set, Medela Valve Head, AmazingMom Nipples-protected Washable Bra Pads, You Have a Baby Breast Milk Storage Bag (8oz, 100pcs) ..


++ni la gadget terbaru aku, hehe++

sekarang kena rajin pump.. kalo tak membazir je beli.. huhu.. harap2 lpas ni susu makin meriah la..

ok lah, nk pegi pump jap.. semangat! semangat!


pesanan untuk daania.. ibu harap daania jd ank yang terbaik untuk ibu&papa, macamana kami cuba untuk jd yang terbaik tuk daania.. muahhh



6 comments:

Unknown said...

salam...ai akak...sy sya baca blog akak...nak tnya la, akak bli Spectra DEW 300 Breast Pump bape ye? kedai kt klang tu apa namanye eh?

shaheeda said...

hye.. akak beli dekat http://www.enjoybreastfeed.com/, akk beli rm388 tuk double pumping, kalo single pumping rm372 kalo tak silap.. happy pumping dear!

Emma Nyiu said...

Kisah ne best, kalo daania dah besar nnti dia baca belog ibu dia mesti senyum-senyum..hehe..

p/s: doakan sy doakan sy tawen awal..hehe (gatai)

shaheeda said...

adik emma tiut.. tu lah, akk pon harap blog ni bertahan sampai akk kerepot & daania dah besar nnti, hihi

akk doakan emma & famme kawen cepat, suka tgk korang 2 taw, pasangan cocok gituw, dapat ank pon mesti cumel nnti..

Ya allah, permudahkan & cepatkan lah jodoh budak kecik 2 org ni!

Emma Nyiu said...

hehehe.. sampai kerepot ea kak. Nanti pegang mouse pun da gegar2.hehehe..

Amin.. terima kasih atas doanya..
Akak no.2 yang utarakan bakal anak kami cumel.hehe. Insya Allah ada jodoh, maka dapat la anak cute mcm daania.hehe

Unknown said...

thankx akak...sbnrnya baby sy dh besa pun...skrg umo dia nk msuk 8bln..tp sy msih bf lg..skrg sy manual je..pkai kaedah marmaid..tu yg ingt nk tukar bli breastpump...comel anak akak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!