Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Lilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 19, 2011

Kisah Daania dan botol.. aisehh

Assalamualaikum..

hari ni entri aku mengisahkan cik daania yg tak mau susu botol, minggu lepas baru 3 hari tinggal dengan pengasuh, aku da rasa badan dia da susut..

Uish, risau dibuatnya.. keja pon tak tenang, hari ni pon pengasuh dia kata hanya minum 1 Oz, dr pg smpai tghari td..

aku masih bg susu badan pada dia, hari2 duk mengepam.. then akan aku simpan pada Safety Plus storage bottle mcm gambar kat bwh ni



botol ni jugak terus dijadikan feeding bottle pada daania.. untuk memudahkan pengasuh
masalah aku skrg, daania takmo pakai teat.. aku da beli 3 jenis puting .. semua dia reject, kalo minum pon sikit jek.. sblm ni, sampai umur dia 2 bulan, ok je pakai botol.. time2 aku da nk keja plak dia pandai memilih..
kawan aku ada rekemen pakai puting pigeon, dan ada yg rekemen pakai botol MAM @ tommee tippee




~~MAM INFO ~~


~~TOMMEE TIPPEE INFO~~

any suggestion tak dari ibu2 mithali semua??

2 comments:

HanaKhairi said...

Sheeda,
menurut apa yang aku belajar (alahai skema ckt)
Actually aku da certified jadi peer counselor on breastfeeding (zon selatan). Ni kes keliru putingla 2...ok kalo dia xnak isap susu guna puting botol y not ko mtak pengasuh bagi dia guna sudu ataupun cup yg kecik2 2. Actually baby bukan xnak tapi kena sabar sikit sebab dia rasa macam lain. 1 more thing kalau ikut apa yang anak akula....bagi dia pakai puting tapi bagi dia kesip (rasa-rasakan kat lidah) I'allah ok. Kalau ada apa-apa masalah sms aku yer...ur peer counselor

shaheeda said...

thanks a lot ana!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!