Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

Tuesday, August 20, 2013

Power Of ISLAM

Assalammualakum wbt dear friends..

Terpanggil untuk share video ni..


"Menjadi kebiasaan di Amerika Syarikat, ahli tarekat berzikir di kawasan umum. Video ini bertempat di Washington DC, dalam suatu majlis tertentu yang mengumpulkan pelbagai adat budaya.

Alunan Zikir La Illaha Illallah yang dibawa oleh kumpulan Tareqat Naqsyabandi Osmanli, diketuai oleh Shaykh Abdul Kerim al-Kibris pada waktu itu, menarik perhatian orang awam dalam kalangan bukan Islam, malah mereka turut menyertai alunan zikir tersebut.

Seorang aktivis lelaki Amerika bukan Islam, Clyde Bellecourt yang kemudian turut duduk di sebelah Syeikh tersebut turut bersama-sama mengalunkan zikir kalimah al toibah, malah terkesan sehingga menangis apabila beliau dihormati oleh kumpulan tareqat ini kerana menempatkan beliau untuk duduk di sebelah Syeikh dan dipakaikan kepada beliau pakaian Sunnah Baginda Nabi, iaitu Serban dan Jubah.

Inilah kelembutan dan kemesraan Islam yang dibawa golongan Sufi di Amerika, tiada kecaman ataupun "fobia" daripada kalangan masyarakat bukan Islam di sana terhadap golongan ini.

Tidak seperti kumpulan Islam yang "radikal" yang bersikap keras, dan lebih kepada "menghukum", yang akhirnya tidak disukai oleh masyarakat yang menyebabkan pencemaran dakwah Islamiah di atas muka bumi ini.

(Dengarkan alunan zikir ini sehingga habis, sedikit pun tidak membosankan. boleh lihat permulaan pemberian pemakaian jubah kepada lelaki bukan Islam pada minit 7:25) " 


Subhanallah.. sangat indah akhlak muslim yang sebenarnya, sampai menangis org non muslim tu di layan sgt baik mcmtu, semoga dia diberikan hidayah, siap tiup wisel dan zikir sama²

Kat amerika syarikat mereka bebas nak berzikir mcm ni kat tempat² awam, kalo kat malaysia ??? emm...

#PrayforSyria #PrayforMesir





Friday, August 16, 2013

Maafkan Ibu Anakku...

Sayangku Aisya Daania...

Maafkan ibu.. kerana ibu tak mewahkan aisya dengan toys yang pelbagai kerana ibu mahu anak ibu tahu buku lebih penting dari toys..

Maafkan ibumu anakku, kerana tiada makanan ringan & cekedis2 untuk mu setiap kali ke pasaraya, ibu mahu anak ibu bijak, tak terdedah dengan makanan yg bukan2.

Maafkan ibumu, kerana tak subscribe channel kartun-kartun yang comel2 tu untuk aisya, kerana ibu tak mahu aisya leka dengan tv, taknak aisya belajar melalui kartun yg sememangnya dunia fantasi shj.

Maafkan ibu kerana tiada lagu² lullabies, lagu kartun² dalam gadjet kamu, kerana ibu nak kamu tahu alunan zikir dan bacaan alquran adalah lebih indah daripada semua muzik dalam dunia ini.. Melihat kamu tidur dengan alunan zikir adalah saat terindah setiap hari..

Maafkan ibumu sayang, ibu hanya mahu anak ibu jd anak yang berguna, anak yang menjadi khalifah Allah yang sebenar, menjadi hamba kesayangan Allah Taala.. tiada yang lebih mulia dari itu anakku.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

klik SINI ye !!